Mumutane

Grafisk og farverigt liv til den nordiske boligindretning. Og med en social ansvarlig mission!

mumutane er et brand med noget på hjerte. Mumutane tror på, at Afrika kan og vil mere. De ønsker at skabe udvikling ved at give mennesker arbejde. Og dermed et økonomisk grundlag for at kunne forsørge sig selv og sin familie. 

Det er en udfordring at lave forretning overalt i Afrika. mumutane fokuserer på at  opbygge samarbejdsaftaler i Nigeria, fordi de har relationer der. Læs mere nederst på siden.


57 produkter

Nigerias potentiale 

Nigeria har ca. 195 millioner indbyggere og er dermed det folkerigeste land i Afrika. Det har også kontinentets største økonomi. Befolkningstilvæksten forventes at stige med 100-150% frem mod 2050.

Afrikas spædbørnsdødelighed er faldende, og det har medført en ekstremt ung population. Det har ført til en høj arbejdsløshed og jobs der ligger langt under en leveløn.

I Nigeria ønsker hver anden over 15 år at forlade landet. 4 millioner nigerianere planlægger at rejse væk eller er allerede på vej til at gøre det.

De talenter, der eksisterer i landet, ønsker at rejse mod Europa og en bedre fremtid. Mange af disse er inden for det kreative erhverv; såsom kunstnere og designtalenter. Det er selvfølgelig forståeligt, men ikke en holdbar løsning. mumutane vil være med til at skabe muligheder og håb for en bedre fremtid for især unge kvinder. Ofte arbejder disse inden for design- og tekstilbranchen.

Bæredygtige tekstiler fra Afrika

mumutane har en bæredygtig tilgang i flere aspekter af virksomhedens processer. Ikke kun socialt - også miljømæssigt. Materialerne er overvejende resttekstiler købt hos lokale erhvervsdrivende i Afrika for at støtte dem økonomisk. Desuden anvendes overskudstekstiler fra den danske virksomhed, Kvadrat.

Bag mumutane står Line og Maria. Med forskellige baggrunde supplerer de hinanden godt, og danner grundlag for at skabe et brand med noget på hjertet.

Marie er uddannet i detailbranchen med fokus på tekstil, trends og mode. Hun har særlig interesse for at arbejde med at skabe gode kundeoplevelser, digitalt såvel som i det fysiske rum.

Line er uddannet Designer MA fra Designskolen i Kolding. Hun har de sidste 12 år arbejdet selvstændig med rum og grafisk design.